fbpx

www.f-one.sk

Slováci sa cítia finančne istejšie, ako pred niekoľkými rokmi

Spotrebitelia po celom svete prejavujú rastúci optimizmus vo vnímaní svojej finančnej situácie, čo vyplýva z globálnej štúdie. Výsledky poukazujú na zlepšenie finančnej istoty, spotrebiteľov však neustále zastrašuje tlak zvyšujúcich sa životných nákladov. 

Výsledky prieskumu z poukazujú na zaujímavé zistenia. Viac ako polovica spotrebiteľov si myslí, že sú na tom finančne lepšie ako pred piatimi rokmi. Najviac optimistickí sú pritom obyvatelia Ázie a Tichomoria, kde až 70% spotrebiteľov hodnotí svoju finančnú situáciu lepšie ako pred piatimi rokmi. Naopak, Európania sú zo všetkých šiestich regiónov najmenej spokojní a len 37% z nich si myslí, že sú v lepšej finančnej situácii.

Slovensko patrilo do európskej top 12-ky optimistov v rámci pohľadu na svoju finančnú situáciu

Na Slovensku sa s pocitom spokojnosti stotožňuje necelá polovica spotrebiteľov (46%), čo je viac ako európsky priemer. Na základe tohto zistenia sa Slovensko radí medzi top 12 európskych krajín s najoptimistickejším postojom voči svojej finančnej situácii v porovnaní so situáciou pred piatimi rokmi. Spomedzi krajín sme však na chvoste, a to aj napriek tomu, že podľa Economist Intelligence Unit rástol priemerný disponibilný príjem na Slovensku od roku 2014 najdynamickejšie, a to až o jednu tretinu.

Slováci minú na starostlivosť o deti viac než je európsky priemer

Na druhom a treťom mieste sa v globálnom priemere umiestnili technológie a vzdelanie, na ktoré vynakladajú spotrebitelia viac finančných prostriedkov ako pred piatimi rokmi. Medzi slovenskými spotrebiteľmi sa však do popredia nedostali. Viac ako štvrtina spotrebiteľov na Slovensku uviedla tri zhodné kategórie, a to domáce potreby zahrňujúce pracie prostriedky, náklady na bývanie a zdravotnú starostlivosť o deti, na ktoré Slováci míňajú viac ako pred piatimi rokmi. Päticu uzatvára starostlivosť o deti (23 %) a práve v tejto oblasti je Slovensko nad úrovňou európskeho priemeru, ktorý je 22 %. V priemernom celoeurópskom rebríčku sú najväčšie odlišnosti v porovnaní so slovenskými spotrebiteľmi v kategórii účty za domácnosť. Až tretina európskych spotrebiteľov má vyššie náklady ako v minulosti, kým na Slovensku je to oveľa menej, a to iba 10 %. Výrazný rozdiel je tiež vo výdavkoch na technológie a komunikáciu, keďže len 17 % slovenských spotrebiteľov míňa na túto oblasť viac, no v Európe je to až štvrtina a vo svete viac ako tretina.

Naučíme financie pracovať pre vás

Ak sa chcete poradiť ohľadom financií, zanechajme nám svoj kontakt a naši finanční experti vás budú kontaktovať a zodpovedajú na vaše otázky. 

Podobné články

Vziať si hypotéku na 20 alebo 30 rokov?

Vziať si hypotéku na 20 alebo 30 rokov?

Vziať si hypotéku na 20 alebo 30 rokov? S touto otázkou sa pomerne často stretávame, no jednoznačná odpoveď neexistuje.

Najčastejšie chyby a predsudky vo financiách

Najčastejšie chyby a predsudky vo financiách

Najčastejšie chyby a predsudky vo financiách Mnoho slovákov tvrdí, že im financie nestačia. Kde robíme najčastejšie chyby? Premýšľame krátkodobo